Tömegközlekedés
2011.08.06. 12:31
A londoni tömegközlekedés, mely az állítások szerint a legpocsékabb kezdeti értékelést érte el a londoni pályázatot tekintve a NOB tagjai között, hatalmas fejlesztéseket vonz magával, beleértve a londoni metróhálózat kelet-londoni vonalának kiterjesztését, a Docklands Light vasút és az észak-londoni vonal fejlesztéseit. Egy új gyorsvasút kivitelezését is tervezik a szervezők, melyet „gerely" („Javelin")névre kereszteltek.
A rendezvénysorozat szervezőinek kijelentései arra utalnak, hogy az olimpiai játékok rendezvényeit 100%-osan tömegközlekedési eszközökkel is el lehet majd érni. Szintén terveik között szerepel, hogy az olimpikonok kevesebb mint 20 perc alatt elérhessék versenyeik helyszínét. A Parkban tíz különálló vasúti vonal fog működni,amely mintegy 240000 utas szállítására képes óránként. A parkot és a rendezvényszínhelyeket mind úgy tervezik majd meg, hogy a játékok idejére csökkentsék a városban közlekedő forgalmat.
A közönség közlekedésének támogatásáért szólalt fel az ezért felelős ügynökség. A támogatási javaslat a London külvárosaiban, vagy attól távolabb zajló eseményekre való gazdaságosabb eljutást eredményezheti. Különösen a vitorlás helyszín, Portland helyezkedik el olyan területen, ahova nem lehet eljutni közvetlen autópályán, a helyi fő- és mellékutak pedig a már most létező turistaforgalom miatt szinte állandóan telítettek nyáron. Csak korlátozott terület áll rendelkezésre a Southamptont követő délnyugati fővonalon bevezethető különleges rendelkezéseken. A játékok szervezői a korábbi olimpiák tapasztalataiból táplálkozva kevesebb látogatót várnak a vitorlás helyszínre, mint ahány korábban megjelent a portlandi tengerészeti akadémia egyéb nagyszabású rendezvényein (Carnival, Tall Ships Race).
2010. januárban a délkelet-angliai regionális közlekedési bizottság aggodalmának adott hangot, hogy az Olimpiai Fejlesztési Bizottság tömegközlekedést fejlesztő terve nem számol az autóbuszos közlekedést érintő hosszú távú következményekkel. Jelentésükben a következő olvasható: „A bizottság egy szélesebb területet lefedő tömegközlekedési hálózat terveit dolgozta ki, de ugyanakkor aggodalomra adhat okot a tanulmány nem kellő színvonalú megalapozottsága." Az ODA 2010. február 15-én bejelentette, hogy a játékok buszos tömegközlekedési igényeinek kielégítésére a FirstGroupot választották ki. Ez magában foglalja a stadionok megközelíthetőségét, az M25 melletti parkolóhelyek és az Olimpiai Park, valamint Ebsfleet közötti forgalom lebonyolítását, és az ország különböző pontjairól is ez a szolgáltató indít majd buszokat az Olimpiai Parkhoz és a Weymouth és Portland-i Nemzeti Vitorlás Akadémiához. Összességében ehhez 500 autóbuszra lesz szükség, de ezek közül többet kiszerveznek majd.
|